Priblížil, že vo vnútroštátnej doprave pocítia zmeny najmä cestujúci na
južnej trase z Bratislavy do Košíc. Po novom už vlaky nebudú chodiť
touto trasou priamo, ale vlaky budú chodiť samostatne na trasách
Bratislava – Banská Bystrica a Zvolen – Košice.
"Naším spoločným zámerom je neprenášať každodenné južné meškania
medzi Palárikovom a Žarnovicou na cestujúcich medzi Zvolenom a
Košicami," zdôvodnil zmenu predseda predstavenstva ZSSK Roman Koreň.
O prípadných meškaniach či odrieknutých vlakoch ZSSK proaktívne
informuje na webstránke, ako aj na sociálnych sieťach tak, aby sa
cestujúci dozvedeli informáciu čo najskôr.
V rámci medzištátnej dopravy sa podľa Rudolfa výrazne zlepší spojenie
Košíc s Miškovcom a Budapešťou, namiesto doterajších dvoch párov EC
vlakov ich tam bude premávať až sedem. V čase medzi 6.01 a 18.01 h pôjdu
každé dve hodiny.
Upozornil, že v ponuke naďalej zostáva aj turisticky atraktívna linka do
Álp. Vlaky na trase Bratislava (Petržalka) – Mürzzuschlag, ktorá
premáva celoročne počas víkendov, zastavujú aj v zastávkach Semmering a
Spital am Semmering, z ktorých je priamy prístup do lyžiarskych stredísk
Stuhleck a Zauberberg.
Rudolf poznamenal, že na novom grafikone vlakovej dopravy spolupracovalo
MDV SR s Útvarom hodnoty za peniaze. Tvorcovia pri ňom vychádzali z
analytických dát aj regionálnych potrieb. Výsledkom je, že vlaky ZSSK
najazdia v budúcom roku o 2 milióny vlakokilometrov viac ako tento rok.
"Vlaky podľa nového grafikonu najazdia budúci rok 35,8 milióna
kilometrov. Železnice, ako najekologickejšia forma dopravy, sú
jednoznačne budúcnosťou verejnej osobnej dopravy, na to aby sa stali
voľbou číslo jeden pre cestujúcich ale potrebujeme nielen moderné vlaky,
ale aj kvalitnú infraštruktúru. Ak to naozaj so železničnou dopravou a
zlepšovaním služieb myslíme vážne, musíme do nej investovať viac peňazí
aj zo štátneho rozpočtu," dodal minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (Sme rodina).
Cestovný poriadok je dostupný na adrese
https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2021/11/KCP-12.12..pdf .